Wybór pojemników

By wysokiebuty - 05:36

Hej :)

Wiele z Was się mnie pyta jakie pojemniki używam, skąd je mam i jakie polecam. Postanowiłam zrobić w końcu post, w którym umieszczę wszystkie informacje, tak, żeby można było do niego wracać.
Jeśli chodzi o wybór pojemników to dla mnie najważniejszą rzeczą jest, aby był szczelny i nie przeciekał i żeby był w miarę przystępnej cenie.


1. Pojemnik
Zwykłe pudełeczko na zatrzaski, które możemy dostać w prawie każdym sklepie. Zazwyczaj jest przezroczyste i wykonane z plastiku. To ze zdjęcia jest szczelne, ale nosiłam w nim tylko ciasto. Podejrzewam, że nie można go podgrzewać w mikrofalówce. Ja te pojemniczki preferuję, żeby przechowywać jedzenie w lodówce, jak dla mnie do tego sprawdzają się idealnie.


Plusy

  • cena ok 5-10 zł 
  • szczelny
  • pojemny (zależy od kształtu) 
  • nie przecieka (nie sprawdzałam jeśli chodzi o obiady) 
  • lekki

Minusy 
  • nie można podgrzewać
  • zajmuje dużo miejsca w torebce 





2.Pojemnik- pojemnik na sałatkę 
Duży pojemnik plastikowy na sałatkę. Posiada przykrywkę z zatrzaskami, pojemniczek do którego można wlać sos, lub dodać orzechy czy oliwę, Z boku ma uchwyty na włożenie widelca. Ja nosiłam w nim tylko sałatki owocowe i mi nie przeciekał, jeśli chodzi o pojemniczek u góry to nie sprawdzałam szczelności bo nosiłam tylko orzechy do posypania owoców.


Plusy

  • cena 7zł
  • duża pojemność
  • zajmuje mało miejsca w torebce
  • pojemnik na sos 
  • miejsce na widelec
  • nie przecieka (przynajmniej jeśli chodzi o sałatki) 
  • lekki

 Minusy 
  • nie można go podgrzewać
  • jak dla mnie kształtem nie nadaje się na zabieranie obiadu, ale to kwestia gustu ;) 



Plastikowy pojemnik na kanapki. Możecie go kupić w biedronce. Jest duży i ma fajne przegródki na owoce lub warzywa. Niestety przecieka, nadaje się jedynie na zabieranie warzyw, owoców lub kanapek. 

Plusy
  • cena 7zł
  • pojemny 
  • przegródki 
  • lekki
Minusy
  • przecieka
  • nie nadaje się na obiady ani sałatki
  • zajmuje dużo miejsca w torebce 
  • nie można go podgrzewać 


4.Pojemnik na suchą żywność
Jak sama nazwa wskazuje jest to pojemnik na żywność suchą, czyli przeznaczony bardziej do trzymania ziaren/kaszy czy orzechów. Jest duży wybór jeśli chodzi o wielkość, 0,3l 1,3l i 2,3l. Jeśli chodzi o największy pojemnik używam go do trzymania makaronu spagetti, średni pojemnik służy mi do przechowywania płatków, a mały używam do przechowywania warzyw i owoców w lodówce, albo jako lunch box. Mimo, że jest taki malutki spokojnie zmieszczę w nim ciasto, lub jakieś warzywa na przekąskę na uczelni. Nie nosiłam w nim obiadów. Nie przecieka, ma bardzo mocną przykrywkę. 


Plusy
  • wybór pojemności
  • szczelny
  • przykrywka otwierana
  • lekki
  • pojemny 
  • nie przecieka (jeśli chodzi o warzywa i ciasta) 
  • nie zajmuje dużo miejsca w torebce ( chodzi o ten najmniejszy) 
Minusy
  • dosyć wysoka cena od 9.99-15.99 zł
  • nie można w nim podgrzewać 









5. Pojemnik na żywność
Plastikowy pojemnik, z bardzo szczelnym zamknięciem. Można przechowywać w nim jedzenie w lodówce oraz zabierać jako lunch box. U góry ma przycisk, dzięki któremu odparuje nam para z ciepłego jedzenia lub nadmiar powietrza. Jest szczelny i nadaje się na obiady, sałatki, omlety. Jest duży wybór jeśli chodzi o wymiary. W sklepie internetowym są 3 różne wielkości w sklepie stacjonarnym jest jeszcze jedna mniejsza wielkość (kształt kwadratu). Ja w średnim przechowuje mięso lub ciasto w lodówce a najmniejszy służy mi jako lunch box.


Plusy
  • bardzo szczelny
  • przycisk do odparowania pary 
  • wybór pojemności
  • lekki
  • pojemny 
  • nie przecieka 
  • idealnie sprawdza się do lodówki
  • można w nim podgrzewać jedzenie
Minusy
  • dosyć wysoka cena 12,99zł-29,99zł  
  • kształtem nie odpowiada mi do torebki 













6. Silikonowy eco lunch box 
Silikonowe lunch boxy zdecydowanie mój nr jeden ! Przede wszystkim nic w nich nie przesiąka, są szczelne i mimo że mam je ponad rok to nic się z nimi nie dzieje. Po zdjęciu przykrywki można podgrzać je w mikrofalówce. Są bardzo pojemne, nie zajmują dużo miejsca, a po zjedzeniu można je złożyć. Są w biedronce, na przełomie września/października, ale można je również kupić przez internet (link wyżej). Do wyboru są różne kształty, pojemności i kolory. 


Plusy 
  • szczelne
  • wytrzymałe
  • nie przeciekają
  • można w nich podgrzewać jedzenie
  • po zjedzeniu można je złożyć
  • różne kształty
  • przegródki 
  • nie zajmują dużo miejsca w torebce 
  • cena ok 20 zł za 2 sztuki (w biedronce)
  • lekkie 

Minusy
  • na początku pachną silikonem (mi to akurat nie przeszkadzało) 


















7.Słoik ball 
Słoik ball jest przede wszystkim piękny, ma 2 przykrywki (jedna do zakręcenia, a jedna do włożenia słomki). Jest wykonany ze szkła i jest szczelny. Mi służy przede wszystkim do koktajli, owsianek lub puddingów np. z chia. Do wyboru są różne kolory i wymiary. 

Plusy
  • pięknie wykonane
  • szczelne
  • nie przeciekają
  • stabilne
  • nie zajmują dużo miejsca
Minusy 
  • wysoka cena 25 zł/sztukę
  • ciężki 







Podsumowując wszystko zależy od tego do czego wam potrzebny jest lunch box czy pojemnik i jakie jedzenie chcecie w nim nosić. Moimi ulubionymi są silikonowe lunch boxy, biało czerwone pojemniki z ikeii które mimo wysokiej ceny są naprawdę godne polecenia, oraz białe pojemniki na żywność z ikeii :) A wy jakie używacie najchętniej ? 



P.S. Jak wam się podobał post? O czym chcielibyście poczytać w kolejnych postach ? Dawajcie swoje propozycje :) 

  • Podziel się:

Może ci się także spodobać:

6 komentarze

  1. Świetny post, mnie czeka właśnie zakup pojemników i post jest na prawdę bardzo przydatny. Będę na pewno wybierać między silikonowym lub tymi z ikei:) Pytanie tylko, jaką pojemność mają Twoje pojemniki silikonowe, na allegro są różne pojemności i sama nie wiem który mam brać tak żeby pomieścić obiad:)
    Pytanie, co dobrego masz w tym słoiku Ball? Wygląda na coś nieziemsko pysznego :)
    Kasia2917

    OdpowiedzUsuń
  2. Silikonowe lunch boxy są rewelacyjne, a przede wszystkim szczelne, więc swobodnie można je nosić w torbie czy plecaku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie, że weszła tak jakby ta "moda" z tymi pojemnikami. Mamy teraz wiele możliwości, można zabrać praktycznie co tylko się chce do pracy czy do szkoły. Dzięki za tę recenzję! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma jako to zdrowe jedzonko, mniam :). A gdzie robisz zakupy? Bo, ja przykładowo tutaj https://krukam.pl/ . Mają tam naturalne, ekologiczne produkty doskonałej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że nie ma co kupować najtańszych plastikowych pojemników bo za rok trafią do kosza. Ja żałuję, bo sporo ich nakupowałam, kasę straciłam a dziadostwo totalne. Teraz jak już to tylko szklane, albo porządne plastikowe porządnej firmy i też myślę o takich próżniowych pojemnikach https://seeyoo.pl/ , bo dzięki nim żywność zachowa świeżość na dłużej. Sporo osób takie rozwiązanie poleca i jak się chyba jednak skuszę

    OdpowiedzUsuń