sobota, 6 lutego 2016

Wybór pojemników

Hej :)

Wiele z Was się mnie pyta jakie pojemniki używam, skąd je mam i jakie polecam. Postanowiłam zrobić w końcu post, w którym umieszczę wszystkie informacje, tak, żeby można było do niego wracać.
Jeśli chodzi o wybór pojemników to dla mnie najważniejszą rzeczą jest, aby był szczelny i nie przeciekał i żeby był w miarę przystępnej cenie.


1. Pojemnik
Zwykłe pudełeczko na zatrzaski, które możemy dostać w prawie każdym sklepie. Zazwyczaj jest przezroczyste i wykonane z plastiku. To ze zdjęcia jest szczelne, ale nosiłam w nim tylko ciasto. Podejrzewam, że nie można go podgrzewać w mikrofalówce. Ja te pojemniczki preferuję, żeby przechowywać jedzenie w lodówce, jak dla mnie do tego sprawdzają się idealnie.


Plusy
  • cena ok 5-10 zł 
  • szczelny
  • pojemny (zależy od kształtu) 
  • nie przecieka (nie sprawdzałam jeśli chodzi o obiady) 
  • lekki

Minusy 
  • nie można podgrzewać
  • zajmuje dużo miejsca w torebce 





2.Pojemnik- pojemnik na sałatkę 
Duży pojemnik plastikowy na sałatkę. Posiada przykrywkę z zatrzaskami, pojemniczek do którego można wlać sos, lub dodać orzechy czy oliwę, Z boku ma uchwyty na włożenie widelca. Ja nosiłam w nim tylko sałatki owocowe i mi nie przeciekał, jeśli chodzi o pojemniczek u góry to nie sprawdzałam szczelności bo nosiłam tylko orzechy do posypania owoców.


Plusy

  • cena 7zł
  • duża pojemność
  • zajmuje mało miejsca w torebce
  • pojemnik na sos 
  • miejsce na widelec
  • nie przecieka (przynajmniej jeśli chodzi o sałatki) 
  • lekki

 Minusy 
  • nie można go podgrzewać
  • jak dla mnie kształtem nie nadaje się na zabieranie obiadu, ale to kwestia gustu ;) 



Plastikowy pojemnik na kanapki. Możecie go kupić w biedronce. Jest duży i ma fajne przegródki na owoce lub warzywa. Niestety przecieka, nadaje się jedynie na zabieranie warzyw, owoców lub kanapek. 

Plusy
  • cena 7zł
  • pojemny 
  • przegródki 
  • lekki
Minusy
  • przecieka
  • nie nadaje się na obiady ani sałatki
  • zajmuje dużo miejsca w torebce 
  • nie można go podgrzewać 


4.Pojemnik na suchą żywność
Jak sama nazwa wskazuje jest to pojemnik na żywność suchą, czyli przeznaczony bardziej do trzymania ziaren/kaszy czy orzechów. Jest duży wybór jeśli chodzi o wielkość, 0,3l 1,3l i 2,3l. Jeśli chodzi o największy pojemnik używam go do trzymania makaronu spagetti, średni pojemnik służy mi do przechowywania płatków, a mały używam do przechowywania warzyw i owoców w lodówce, albo jako lunch box. Mimo, że jest taki malutki spokojnie zmieszczę w nim ciasto, lub jakieś warzywa na przekąskę na uczelni. Nie nosiłam w nim obiadów. Nie przecieka, ma bardzo mocną przykrywkę. 


Plusy
  • wybór pojemności
  • szczelny
  • przykrywka otwierana
  • lekki
  • pojemny 
  • nie przecieka (jeśli chodzi o warzywa i ciasta) 
  • nie zajmuje dużo miejsca w torebce ( chodzi o ten najmniejszy) 
Minusy
  • dosyć wysoka cena od 9.99-15.99 zł
  • nie można w nim podgrzewać 









5. Pojemnik na żywność
Plastikowy pojemnik, z bardzo szczelnym zamknięciem. Można przechowywać w nim jedzenie w lodówce oraz zabierać jako lunch box. U góry ma przycisk, dzięki któremu odparuje nam para z ciepłego jedzenia lub nadmiar powietrza. Jest szczelny i nadaje się na obiady, sałatki, omlety. Jest duży wybór jeśli chodzi o wymiary. W sklepie internetowym są 3 różne wielkości w sklepie stacjonarnym jest jeszcze jedna mniejsza wielkość (kształt kwadratu). Ja w średnim przechowuje mięso lub ciasto w lodówce a najmniejszy służy mi jako lunch box.


Plusy
  • bardzo szczelny
  • przycisk do odparowania pary 
  • wybór pojemności
  • lekki
  • pojemny 
  • nie przecieka 
  • idealnie sprawdza się do lodówki
  • można w nim podgrzewać jedzenie
Minusy
  • dosyć wysoka cena 12,99zł-29,99zł  
  • kształtem nie odpowiada mi do torebki 













6. Silikonowy eco lunch box 
Silikonowe lunch boxy zdecydowanie mój nr jeden ! Przede wszystkim nic w nich nie przesiąka, są szczelne i mimo że mam je ponad rok to nic się z nimi nie dzieje. Po zdjęciu przykrywki można podgrzać je w mikrofalówce. Są bardzo pojemne, nie zajmują dużo miejsca, a po zjedzeniu można je złożyć. Są w biedronce, na przełomie września/października, ale można je również kupić przez internet (link wyżej). Do wyboru są różne kształty, pojemności i kolory. 


Plusy 
  • szczelne
  • wytrzymałe
  • nie przeciekają
  • można w nich podgrzewać jedzenie
  • po zjedzeniu można je złożyć
  • różne kształty
  • przegródki 
  • nie zajmują dużo miejsca w torebce 
  • cena ok 20 zł za 2 sztuki (w biedronce)
  • lekkie 

Minusy
  • na początku pachną silikonem (mi to akurat nie przeszkadzało) 


















7.Słoik ball 
Słoik ball jest przede wszystkim piękny, ma 2 przykrywki (jedna do zakręcenia, a jedna do włożenia słomki). Jest wykonany ze szkła i jest szczelny. Mi służy przede wszystkim do koktajli, owsianek lub puddingów np. z chia. Do wyboru są różne kolory i wymiary. 

Plusy
  • pięknie wykonane
  • szczelne
  • nie przeciekają
  • stabilne
  • nie zajmują dużo miejsca
Minusy 
  • wysoka cena 25 zł/sztukę
  • ciężki 







Podsumowując wszystko zależy od tego do czego wam potrzebny jest lunch box czy pojemnik i jakie jedzenie chcecie w nim nosić. Moimi ulubionymi są silikonowe lunch boxy, biało czerwone pojemniki z ikeii które mimo wysokiej ceny są naprawdę godne polecenia, oraz białe pojemniki na żywność z ikeii :) A wy jakie używacie najchętniej ? 



P.S. Jak wam się podobał post? O czym chcielibyście poczytać w kolejnych postach ? Dawajcie swoje propozycje :) 

2 komentarze:

  1. Świetny post, mnie czeka właśnie zakup pojemników i post jest na prawdę bardzo przydatny. Będę na pewno wybierać między silikonowym lub tymi z ikei:) Pytanie tylko, jaką pojemność mają Twoje pojemniki silikonowe, na allegro są różne pojemności i sama nie wiem który mam brać tak żeby pomieścić obiad:)
    Pytanie, co dobrego masz w tym słoiku Ball? Wygląda na coś nieziemsko pysznego :)
    Kasia2917

    OdpowiedzUsuń
  2. Silikonowe lunch boxy są rewelacyjne, a przede wszystkim szczelne, więc swobodnie można je nosić w torbie czy plecaku.

    OdpowiedzUsuń